معاون هنری اداره تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شد «جمعه‌بازار کتاب مشهد» در جمعه بارانی مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تصاویر «زهرا خوشکام» همسر علی حاتمی درگذشت (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت مرگ بروسلی چه بود؟ نقد و بررسی فیلم سینمایی «مست عشق» در برنامه هفت (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مصطفی رحماندوست: خلق نگاه تازه از دنیای کودکان در شعر رضوی نیاز این حوزه است بر مدار نور به پیشواز میلاد هشتمین نور | افتتاح نمایشگاه خوشنویسی طلاب حوزه علمیه در آستانه میلاد حضرت رضا (ع) روایتی کافکایی از یک طنز تلخ | گفتگو درباره رمان «کمیته» رونمایی از نقاشی پرحاشیه چارلز سوم «زنانی که با گرگ‌ها دویده‌اند» ساخته امیراطهر سهیلی روی پرده سینما رفت + فیلم «زخم کاری» و «سووشون» در انتظار پخش از شبکه نمایش اگر دستت را رها کردم روایت‌های دیده نشده از زائران امام رضا (ع) «حماسه» جاری در ادبیات «پرونده مختارنامه» در نمایشگاه کتاب استقبال از «مکس دیوانه» در جشنواره کن
سرخط خبرها

گزارشی از روز اول هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد | پیشتازی «ابلق»

  • کد خبر: ۵۷۸۵۸
  • ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
گزارشی از روز اول هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد | پیشتازی «ابلق»
 هجدهمین جشنواره فیلم فجر در مشهد پس از کش‌و‌قوس‌های فراوان در بحران کرونا آغاز به کار کرد. امسال برخلاف سال‌های گذشته سینما‌ها برنامه‌ای یکسان برای اکران آثار فجر دارند و همگی در یک روز ۲ اثر مشخص را روی پرده می‌برند. اتفاقی که باعث می‌شود اگر دیدن یک فیلم را در یک روز از دست بدهید، تا آخر جشنواره دیگر نتوانید آن را تماشا کنید.
افخمی-شاهیان | شهرآرانیوز - هجدهمین جشنواره فیلم فجر در مشهد پس از کش‌و‌قوس‌های فراوان در بحران کرونا آغاز به کار کرد. امسال برخلاف سال‌های گذشته سینما‌ها برنامه‌ای یکسان برای اکران آثار فجر دارند و همگی در یک روز ۲ اثر مشخص را روی پرده می‌برند. اتفاقی که باعث می‌شود اگر دیدن یک فیلم را در یک روز از دست بدهید، تا آخر جشنواره دیگر نتوانید آن را تماشا کنید.
 
براساس برنامه هجدهمین دوره جشنواره فیلم فجر مشهد، در روز اول این رویداد فیلم‌های مامان به‌کارگردانی آرش انیسی و ابلق ساخته نرگس آبیار در ۳ سینمای ویلاژتوریست، هویزه و اطلس برای عموم مردم و در سینماآفریقا برای اهالی رسانه به نمایش درآمدند. این ۲ فیلم در جذب مخاطب اختلاف فاحشی داشتند، درحالی‌که بلیت‌های ابلق در همان ساعت ابتدایی تمام شد و فیلم‌سینمایی مامان برای صندلی‌های خالی اکران شد. در ادامه حال و هوای نخستین روز جشنواره فیلم فجر مشهد پیش‌روی شماست.
 
درباره فیلم «ابلق» نرگس آبیار | جشنواره فجر ۳۹
 
 

روز اول، پیشتازی «ابلق»

«مامان» در هویزه

چهارشنبه ۱۴بهمن۱۳۹۹، سینما هویزه اکران فیلم‌های جشنواره فجر را با فیلم سینمایی مامان به‌کارگردانی آرش انیسی کلید زد. آذین‌بندی مقابل پردیس سینمایی هویزه و نوای معروف جشنواره فجر، خبر از نخستین روز اکران‌های دهه‌فجر می‌دهد. لابی سینما، ازدحام و هیاهوی سال‌های گذشته را ندارد. مدیر پردیس سینمایی هویزه درحال آمد‌وشد در سالن‌ها و بررسی نهایی اوضاع است. مردم، اما حضور پررنگی ندارند.

۲ مرد جوان درحال گفتگو درباره فیلم‌های این دوره از جشنواره فجر هستند. از صحبت‌های یکی‌شان معلوم است به دیدن فیلم‌های دهه‌فجر اهمیت زیادی می‌دهد و می‌گوید: «وقتی نقد فیلم‌ها را می‌خوانم که فیلم را دیده باشم.» از فیلم‌های روز نخست، ابلق برایش مهم‌تر است: «سه‌شنبه، ۴بلیت ابلق را از سایت خریدم و به همه پیشنهاد کردم برای تماشای این فیلم بیایند.»

به باور تماشاچیانی که برای دیدن فیلم‌های جشنواره فجر می‌آیند، جشنواره جامع است، یعنی برای یک‌سال خاطرشان از دیدن فیلم‌های خوب راحت است.

داخل سالن یک هم جمعیت زیادی نیست. سالن‌ها قرار است با ۳۰درصد جمعیت پذیرای تماشاچیان باشند. روی صندلی‌های سالن یک، هر ۲ صندلی کنار هم برچسب خورده و شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت شده است. درمجموع حدود ۴۰نفر در بزرگ‌ترین سالن سینماهویزه حضور داشتند که پیش‌بینی می‌شود برای تماشای فیلم ابلق بیش از این جمعیت باشند. امسال پردیس سینمایی هویزه در ۳ سالن یک و ۲ و ۳ میزبان علاقه‌مندان به جشنواره فیلم فجر است.
 

روز اول، پیشتازی «ابلق»

استقبال از «ابلق»

سینما ویلاژتوریست در اولین سانس جشنواره فیلم فجر مشهد فیلم‌سینمایی ابلق را اکران کرد، فیلمی که با استقبال مخاطبان در این سینما روبه‌روشد و همه بلیت‌هایش فروخته شد. البته درنظرگرفتن ظرفیت یک‌سوم و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی باعث شده بود که شاهد هیاهو و هیجان‌های همیشگی در ویلاژتوریست نباشیم. بیشتر مخاطبان به‌تن‌هایی به سینما آمده و هرکدام در گوشه‌ای جداجدا ایستاده بودند تا زمان شروع نمایش فیلم نرگس آبیار اعلام شود. یکی از آن‌ها می‌گوید با وجود آنکه ساعت نمایش فیلم ابلق بد بوده هر طور شده خودش را برای تماشای این فیلم رسانده است. او که از طرف‌داران آثار آبیار است، درباره حضورش در فجر در بحران کرونا خاطرنشان می‌کند: «باتوجه‌به اینکه ظرفیت سالن‌ها یک‌سوم اعلام شد، تصمیم گرفتم برای دیدن فیلم‌ها به سینما بیایم.»
 
مخاطب دیگری که از برنامه‌ریزی امسال جشنواره فیلم مشهد ناراضی است، می‌گوید: «اطلاع‌رسانی امسال برای بلیت‌فروشی خیلی بد بود. اینکه همه سینما‌ها یک فیلم مشخص را در یک روز نمایش بدهند، تصمیم درستی نبوده است و باعث می‌شود عده‌ای تماشای فیلم‌های خوب را از دست بدهند.» ویلاژتوریست بعد از نمایش ابلق در ۵ سالن خود، فیلم‌سینمایی مامان را در ساعت ۱۸ اکران کرد که با استقبالی خوبی همراه نشد.

روز اول، پیشتازی «ابلق»

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->